Sportas ir kūnas      

5 būdai tiksliai apskaičiuoti viršsvorį

Rekomenduok draugui
Spausdinti

Norint sėkmingiau lieknėti visų pirma svarbu išsiaiškinti, kiek kilogramų iš tikrųjų reikėtų numesti. Yra keletas sistemų, kurios leis apskaičiuoti, kiek viršsvorio iš tikrųjų turite.

1. Pagal pilvo klostę

Tai vienas paprasčiausių būdų nustatyti, ar turite viršsvorio. Tereikia sugriebti riebalų „rinkę“ ties juosmeniu ir ją išmatuoti. Moterims normalu, jei šis klostė bus 2-4 cm, o vyrams – 1-2 cm. Pasak specialistų, moterims 5 cm klostė – jau viršsvoris. Tiesa, šis būdas nenurodo, kiek būtent kilogramų reikėtų numesti. Tai tik sufleris, kada jau iš tikrųjų metas užgulti treniruoklius ir griebtis dietos.


2. Densitometrija

Specialiais prietaisais išmatuojamas kūno audinių tankis leidžia nustatyti, kiek procentų riebalų masės jūs turite. Moterims leidžiama riebalų norma – 18-25 proc. kūno masės, vyrams – 12-8 proc.


3. Medžiagų apykaita

Žmonėms, kurių medžiagų apykaita ypač lėta, į pagalbą rekomenduojama pasitelkti Barbaros Edelštein metodą. Pasak metodo autorės, esama žmonių, kuriems net ir mažas kąsnelis deserto gresia svorio priaugimu, mat organizmas ypač lėtai degina gautas kalorijas.

Tokiu atveju visų pirma reikėtų nustatyti, kiek žmogus svertų, jei jo medžiagų apykaita būtų normali. Prie 45 esamų kilogramų kiekvienas ūgio centimetras virš 150 cm atitinka 1 svorio kilogramą, o prie gauto svorio už kiekvienus metus virš 25 m. pridedama dar po 0,5 kg. (bet ne daugiau 7 kg). Dar galima pridėti nuo 4,5 iki 7 „leistinų“ kilogramų arba dar papildomus 4-7 kg, jei sveriate daugiau nei 90 kg.

Toks idealaus svorio nustatymas leis nepražiopsoti ribos, kai jūsų svoris jau ims grasinti sveikatai.


4. Broko idealaus svorio formulė

Broko formulėje vertinami 3 pagrindiniai idealaus svorio rodikliai: ūgis, svoris ir žmogaus amžius. Tereikia iš savo ūgio centimetrais atimti 110, jei jums dar nėra 40 m. Jei jums jau per 40, atitinkamai iš savo ūgio centimetrų atimkite 100. Kokį skaičių gausite – tiek ir turėtumėte sverti idealiu atveju.

Esama ir kito, tikslesnio formulės varianto. Jei esate iki 165 cm ūgio, iš šio skaičiaus atimkite 100, jei esate nuo 166 iki 175 cm – atimkite 105, o jei jūsų ūgis – nuo 176 cm ir daugiau – atimkite 110. tiesa, gerai būtų įvertinti ir savo kūno tipą. Jei iš prigimties esate liesa, vadinamasis asteniko tipas, iš gauto rezultato dar galite atimti 10 proc., o hiperstenikams leidžiama pridėti 10 proc.


5. Kūno masės indeksas

Vienas iš tiksliausių šiuo metu esančių kriterijų, pagal ką vertinamas viršsvoris ir nutukimas – tai kūno masės indeksas (KMI). Savo ūgį metrais pakelkite kvadratu. Tada savo svorį padalinkite iš gautojo skaičiaus.  Normaliu svoriu laikomas KMI nuo 18,5 iki 25. Mažesnis skaičius – liesumas, didesnis – viršsvoris.

 

   
  Straipsnio komentarai (0)
VardasEl. paštas
Komentaras
Saugos kodas:
  Susije straipsniai  

104 metų jogas S.Yogonanda: "Ilgo ir sveiko gyvenimo paslaptis – darbas su savimi" (0)

Kovoti su cholesteroliu padeda augalai (21)

NUOTRAUKOS: Efektingi pratimai moterims (3)

Rytinė mankšta: pradėk dieną žvaliai! (6)

Anoreksija – simptomai ir gydymas (26)

101 priežastis, kodėl verta užsiimti joga ir meditacija (10)