Sportas ir kūnas      

Kaip bėgimą paversti naudingu malonumu

Skaityti komentarus (4)
Rekomenduok draugui
Spausdinti

Pasiryžusieji užsiimti mažiausiai įpareigojančia sporto šaka – bėgiojimu, turėtų įsiminti keletą paprastų, tačiau labai reikalingų žinoti taisyklių. Pradedantieji sportuoti turėtų nusistatyti sau tinkamą tempą, kad bėgiojimas teiktų malonumą ir nevirstų kančia, taip pat – pasirinkti bėgimui tinkamą aprangą bei avalynę tam, kad išvengtų traumų. Šias ir kitas taisykles bėgimo entuziastai gali sužinoti savaitgaliais apsilankę Vingio parke, kur profesionali lengvosios atletikos trenerė Palmira Žukienė kartu su olimpiečiais Irina Krakoviak bei Vitalijumi Kozlovu iki gegužės 26-osios vyksiančio tarptautinio bėgimo renginio „Nike | Aš bėgu“ veda nemokamas treniruotes pradedantiesiems bėgikams.

 

„Pirmoji užduotis pradedančiam bėgikui – išsirinkti patogius bėgimo, taip vadinamus kroso, batelius. Bėgiojant su netinkama avalyne galima lengvai traumuoti kojas. Bėgimo metu sąnariams tenka didelis fizinis krūvis, kurį sumažinti ir padeda bėgimo bateliai. Bėgimo apranga gali būti paprasta sportinė, – sako P. Žukienė. – Patogiausia mūvėti prigludusias kelnes, nuo vėjo apsaugos lengva striukytė. Galima rinktis ir specialią terminę aprangą, tačiau ji, nors ir patogi, yra labiau prabangos dalykas." Pasak trenerės, bet kokiu atveju – geriau apsirengti lengviau nei per šiltai.

 

Bėgimo sportas turi teikti malonumą, tad pirmuosius kartus reikėtų bėgti ne daugiau kaip 2 kilometrus ir nepersitempti. „Beje, moterys tą daro lengviau, nepersitempdamos, o štai vyrai linkę perdozuoti, nes vis nori nugalėti save,“ – pastebi trenerė. Ji rekomenduoja iš pradžių taip apskaičiuoti laiką, kad visas bėgimas truktų apie 15 minučių: pradėti lengvai, vėliau įsibėgėti, po to mažinti tempą iki ėjimo ir galiausiai namo grįžti pasivaikščiojant, per 5-7 minutes, tada atsipalaiduoti, prasitampyti. Nors bėgant kvėpavimas turėtų būti gilus, ritmiškas, tačiau nereikia jam skirti per daug dėmesio – pasirinkus tinkamą tempą, organizmas pats susitvarkys su kvėpavimu.

 

Pradedantys bėgikai neturėtų šiuo sportu užsiimti dažniau nei 3 kartus per savaitę, papildomai vieną kartą vertėtų pavažinėti dviračiu ar paplaukioti ežere, upėje ar baseine, priklausomai nuo sezono. „Turi būti malonu, – primena P. Žukienė. – Jei bėgsite dideliu tempu ir dažnai, po dviejų savaičių jums tai atsibos, kadangi paprasčiausiai nejausite bėgimo malonumo.“ Vėliau, siekiant efekto ar ruošiantis bėgimo varžyboms, reikėtų bėgioti po 5 kartus per savaitę, darant pertrauką savaitės viduryje ir savaitgalio dieną.

 

Bėgimo sportu galima užsiimti ir žiemą, tik reikėtų pasirūpinti specialiai šiam metų laikui pritaikytomis priemonėmis: avėti žieminius bėgimo batelius, galvą ir kaktą turi dengti kepurė. Kad nenušaltų veidas, patartina užsirišti iki akių veidą dengiančią skarelę – tokias naudoja kalnų slidininkai – taip pasiruošus galima bėgioti net esant 20 laipsnių šalčiui.

 

Bėgioti nepatartina turintiems didelį viršsvorį, kraujotakos, širdies, sąnarių, raiščių problemų. Šioms rizikos grupėms priklausantieji turėtų pradėti nuo mažesnio krūvio: šiaurietiško vaikščiojimo, plaukiojimo, nes bėgimas – gana daug ištvermės reikalaujantis sportas. „Amžius įtakos neturi, jei nėra minėtų sveikatos problemų, – sako trenerė. – Svarbiausia yra iš pradžių pasirinkti tinkamą tempą, kurį būtų galima palaipsniui didinti, nes, kaip žinia, iš pradinuko per metus abiturientu taip pat netampama.“

 

„Nike“ organizuojamame renginyje „Aš bėgu“ 5 km ir 10 km distancijas gali bėgti vyresni nei 16 m. amžiaus žmonės, jaunesniems skirta trumpesnė – kelių šimtų metrų – trasa. Daugiau apie treniruotes galite sužinoti: http://nikeasbegu.lt/pasiruosk-begimui.

Autorius:Justina Vaitkevičiūtė

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​​​​​​​​​​​​​​
   
  Straipsnio komentarai (4)
daugiau
2012-06-21 15:21
ina
Paprastas darbelis! Registruojatės šia nuoroda http://www.twodollarclick.com/index.php?ref=edzius peržiūrite kelis puslapėlius ir gaunate už tai tikrai nemažus pinigus. Taip pat galite registruotis ne tik šiame, bet ir kituose puslapiuose, kurie veikia taip pat, tik uždirbti dar daugiau duoda! http://www.50dollarclick.com/?ref=edzius , http://www.milliondollarbuxx.com/?ref=edzius . Patikėkit tai tikrai neapgailėtini keli centai. Žinoma, reikia šiek tiek pakentėti, kol gauni pirmuosius pinigėlius, bet jau kai gauni, tikrai jautiesi savimi patenkintas ir nenusivylęs, kad nepabijojai rizikuoti ir skirti kelias minutes savo laisvo laiko. Sėkmės!
2012-06-19 02:59
rxullujj
wl8V0p <a href="http://zuhubznaeyqg.com/">zuhubznaeyqg</a>
2012-06-17 21:49
fkeznsjvt
tFGLD2 <a href="http://kemiffwgklgd.com/">kemiffwgklgd</a>
2012-06-17 06:12
Amanda
Rugsėjis 30 d, 2009Esmė, kad visi šie produktai (ir dar šimtai kitų) nėra pripažinti kmniseingaks sveikatai, kad būtų uždrausti. Tad kol lauksime, kad E621 būtų pripažintas kaip nuodas, valgysime tiek jį, tiek mononatrio glutamatą ar bet kokiu kitu būdu užrašytą pagardą. Ir ne tik silkė ar kita žuvis čia pakliūva, bet ir didžioji dalis visų pusfabrikačių, konservų Kai kurie jų sudėtyje tėra paženklinti kaip prieskoniai . Man kyla klausimas, nejau visas maistas yra beskonis ir bekvapis, kad šiuos pojūčius reiktų sustiprinti?Liekanti išeitis pirkti šviežią produkciją taip bent iš dalies liksi apsaugotas nuo didžiųjų blogybių, bet tikrai ne nuo visų. O restoranuose nuo jų iš viso nepabėgsi.
VardasEl. paštas
Komentaras
Saugos kodas:
  Susije straipsniai  

104 metų jogas S.Yogonanda: "Ilgo ir sveiko gyvenimo paslaptis – darbas su savimi" (0)

Kovoti su cholesteroliu padeda augalai (21)

NUOTRAUKOS: Efektingi pratimai moterims (3)

Rytinė mankšta: pradėk dieną žvaliai! (6)

Anoreksija – simptomai ir gydymas (26)

101 priežastis, kodėl verta užsiimti joga ir meditacija (10)