Straipsniai apie dietas      

Ar iš tikrųjų efektyvios baltymų dietos?

Skaityti komentarus (8)
Rekomenduok draugui
Spausdinti
Baltymų dietos tapo tikras išsigelbėjimas tiems, kas mėgsta pavalgyti. Dauguma nusprendė, kad taip yra sveika – suvalgyti maisto tiek, kiek nori, ir nestorėti. Tačiau ar tikrai taip yra? Ar tikrai teisingai „dirba“ proteino produktai?

Iš tikrųjų, suvokimas „baltymų dieta“ dar nereiškia, kad jūs valgysite tik kotletus, kepsnius ir pan. Net ir laikantis tokių dietų, kaip Atkinso, kurią mėgstama dar vadinti „skrandžio džiaugsmu“, iš baltymų sunaudojama tik ketvirtadalis visų gaunamų kalorijų. Apskritai, baltymų produktai baltymų dietose yra griežtai ribojami – jų yra nuo 10 iki 35 proc.

Paskutiniu metu vis labiau populiarėja „High-Protein“ dietos (didelio proteino kiekio), kuriose yra labai daug baltymo. Jos labai greitai priaugina raumenų masę ir mažina svorį. Baltymai tokiose dietose gaunami iš mėsos, sojos, žemės riešutų, augalinių baltymų. Šių dietų šalininkai yra įsitikinę, kad mitybos racionas didina metabolizmą, skatina efektyvų svorio praradimą, leidžia labai greitai pajusti sotumą.
Ar tokios dietos sveikos? Klausimas. Juk kol kas nėra atlikta išsamių tyrimų, o ir laikas tyrimui yra per mažas, todėl ilgalaikis poveikis nėra išaiškintas. O juk didelio proteino kiekio dietos sumažina angliavandenių vartojimą, todėl gali atsirasti tam tikrų maisto medžiagų trūkumas. Be to, tokios dietos rekomenduoja paprastai raudoną mėsą ir grynus pieno produktus, kurie turtingi riebalais, kas gali paskatinti širdies ligų atsiradimą. Todėl dietologai pataria tiems, kas nusprendė laikytis šių dietų, kaip baltymo produktus vartoti žuvį, vištieną be odos, veršieną, baltą kiaulieną ir mažo kaloringumo pieno produktus.

Tiems, kas turi rimtų problemų su kepenimis – baltymų dieta yra draudžiama! Baltymų dieta netinkama ir diabetikams. Tačiau ji puikiai tinka tiems, kas daug sportuoja, kas nori greitai numesti svorio ir moterims po gimdymo.

Pagrindiniai minusai: gana brangi (nes mėsos produktai kainuoja brangiau nei augalinės kultūros), o taip pat ir sudėtinga (šalia turėtų būti gera parduotuvė su kokybiškais produktais, reikia labai daug gaminti).

Pačios populiariausios baltymų dietos

Atkinso dieta. Baltymai joje sudaro 29 proc. Tai populiari mažai angliavandenių turinti dieta, o jos pagrindas – sunkūs baltymai ir riebalai: vištiena, mėsa, kiaušiniai. Kad neprovokuotumėte aukšto cholesterolio ir širdies ligų rizikos, geriausiai laikytis tokio meniu: puaryčiams lašiša, vištiena pietums, kumpis vakarienei, o užkandžiams tinka kalakutiena. Jokiais būdais negalima valgyti duonos ir saldumynų, taip pat ir angliavandenių. Tačiau laikantis šios dienos garantuotas labai greitas lieknėjimas: per dvi savaites galima netekti 7 kilogramų, nors ir valgant riebų maistą.

Atkinso ekodieta. Tai ta pati Atkinso dieta, tik čia baltymas yra gaunamas iš augalinių produktų. Čia baltymai sudaro 31 proc. viso raciono, ir gaunami iš pupų, grybų, riešutų. Rekomenduojamos daržovės, kuriose gausu baltymų, pavyzdžiui, Briuselio kopūstai, taip pat kruopos (kuskusas, perlinės kruopos). Tai viena sveikiausių dietų. Joje daug vitaminų dėl augalinių produktų.

Dukano dieta. Tai daug proteinų turinti dieta. Čia baltymai sudaro 46 proc. Šią dietą sudaro veršiena, jautiena, kiauliena ir žvėriena, taip pat galima valgyti ir vidinius organus, tokius kaip kepenis ir liežuvį. Dukano dietai priskiriama žuvis, moliuskai, vištiena, kalakutiena. Jei pirmoje dietos fazėje jūs turite valgyti vien baltymą, vėliau racionas pasipildo riebalais ir angliavandeniais, po truputį pridedant daržoves, sūrį ir duoną. Ir ši dieta – įrodymas, kad vien tik baltymais sotus neliksi. Lieknėjimas baltymas nėra amžinas, todėl būtina į racioną įtraukti daržoves ir pradėti subalansuotą mitybą.

Mažo kaloringumo dieta. Baltymai sudaro apie 40 proc. kaloringumas per dieną nuo 800 iki 1000 kkal suaugusiems, ir šios kalorijos kompensuojamos baltymų kiekiu patiekaluose. Tačiau per dieną leidžiama tik viena mėsos ir daržovių porcija, bet yra daug košių, makaronų, sriubos, vištienos krūtinėlė. Kaip ir kitose baltymų dietose, taip ir čia reikia mažinti angliavandenių kiekį – ne daugiau nei 40 proc. per dieną. Tuo tarpu subalansuotoje mityboje angliavandenių turi būti nuo 45 iki 65 proc.
 
Šaltinis: freedigitalphotos.net
Autorius:Grozioklubas.lt

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​​​​​​​​​​​​​​
   
  Straipsnio komentarai (8)
daugiau
2016-07-29 22:31
Bunny
Thanks for shaignr. Always good to find a real expert. http://vrtkfxxmlyw.com [url=http://eebeli.com]eebeli[/url] [link=http://exrrciejb.com]exrrciejb[/link]
2016-07-28 08:20
Josie
I"m not easily <a href="http://vqkjsasx.com">impsersed</a> but you"ve done it with that posting.
2016-07-28 01:19
Thena
The accident of finding this post has brhetigned my day http://aeqngigmmg.com [url=http://xjztekq.com]xjztekq[/url] [link=http://skcplsycq.com]skcplsycq[/link]
2016-07-27 18:24
Julz
This is way more helpful than <a href="http://iakjqpkwfzb.com">anyinthg</a> else I"ve looked at.
VardasEl. paštas
Komentaras
Saugos kodas:
  Susije straipsniai  

Dietologės patarimai: ko turime atsisakyti dėl sveikos mitybos? (20)

8 keisčiausi svorio metimo būdai (23)

Kad lieknėjimas būtų efektyvus (29)

Prancūziška dieta (87)

Agurkų dieta (2)

Greito efekto dieta (3)