Papildai ir priemonės      

Arbūzas – didelė ir naudinga uoga

Skaityti komentarus (14)
Rekomenduok draugui
Spausdinti

Antioksidantų skrynelė. Raudoname arbūzo minkštime yra didžiausias kiekis vieno iš stipriausio natūralaus antioksidanto – likopeno, kuris sumažina tikimybę susirgti vėžiu, stiprina imuninę sistemą, skatina ląstelių atsinaujinimą, saugo nuo širdies ligų.

Afrodiziakas. Arbūzuose, ypač geltonuosiuose, gausu citrulino, aminorūgšties ir antioksidanto. Citrulinas atpalaiduoja kraujagysles ir didina seksualinį potraukį bei ištvermingumą.

 Vitaminų šaltinis. Arbūzuose gausu vitaminų A, C ir B6. Vitaminas C ir betakarotenas (vitaminas A) saugo mūsų organizmą nuo ligas sukeliančių molekulių, o B grupės vitaminai neleidžia užplūsti chroniškam nuovargiui, gerina bendrą organizmo tonusą, didina darbingumą.

Mažai kalorijų. Saldu, gardu ir visai nekaloringa. 1 stiklinė arbūzo minkštimo neturi nė 50 kcal. Arbūzai turi daug virškinimą skatinančios ląstelienos, mangano, kuris padeda greičiau deginti riebalus. Kadangi arbūzuose gausu sveikųjų angliavandenių ir fruktozės, jie malšina saldumynų norą, o magnis gerina nuotaiką ir teikia energijos. Tikra trokštančiųjų sulieknėti svajonė!

Saldus vanduo. 92 procentus arbūzo sudaro vanduo. Taigi gardus kąsnelis ne tik numalšins alkį, bet ir apsaugos organizmą nuo dehidratacijos, efektyviai drėkins odą iš vidaus. Dėl šlapimą varančių savybių arbūzo rekomenduojama valgyti sergant inkstų, šlapimo takų ligomis.

Kaip išsirinkti gardžiausią arbūzą?

1.    Geriau nepirkite  arbūzo nesulaukusi rugpjūčio vidurio. Net ir pačios ankstyviausios jų veislės prinoksta tik paskutinėmis liepos dienomis. Visi, kuriuos įsigyjate anksčiau, būna užauginti ir nokinti dirbtinėmis sąlygomis.

2.    Jei prinokusį arbūzą paplekšnosite delnu – garsas turėtų būti duslus.

3.    Gerai prinokęs arbūzas gurgžda net ir nestipriai jį spustelėjus.

4.    Niekada nepirkite įskilusio arbūzo.

5.    Pažvelkite, kokie arbūzai sudėti parduotuvės konteineryje. Aiškiai didesnis už kitus arbūzus veikiausiai bus pernokęs, mažiausias – neprinokęs. Rinkitės vidutinio dydžio.

6.    Didelė balkšva dėmė viename šone – patikimas požymis, kad arbūzas dar neprinokęs. Ši dėmė turėtų būti kuo mažesnė.

7.    Prinokusio arbūzo žievę lengva įbrėžti nagu.

8.    Niekada nepirkite arbūzų, pardavinėjamų šalikelėse. Nuskintas arbūzas „kvėpuoja“, jis lengvai sugeria toksinus iš aplinkos, o prie judrių kelių jų, kaip žinia, netrūksta.

9.    Nudžiūvusi arbūzo „uodegėlė“ tikrai neparodo, kad arbūzas prinokęs.

10.    Perpjauto arbūzo „baltoji“ dalis turi iš tikrųjų būti balta. Kuo ji geltonesnė – tuo daugiau vaisius augdamas sugėrė nitratų.

11. Namuose perpjovus arbūzą jo minkštimo gabalėlį pamerkite įstiklinę su vandeniu. Jei vanduo nusidažė rausvai – vadinasi, jūsų arbūzas iš tikrųjų yra paspalvintas maistiniais dažais. Augintojai ir prekeiviai kartais imasi ir tokių gudrybių.

 12.    Nitratai arbūze pasiskirsto netolygiai. Daugiausia jų susikaupia prie žievės ir kotelio. Vaikams sveikiausia duoti arbūzo minkštimą iš viduriuko.

13.    Jei arbūzą pauosčius juntamas rūgštus kvapas – verčiau jo nevalgyti, galima rimtai apsinuodyti.

14.    Jei esate girdėjusi, kad iš arbūzų žievelių verdama gardi uoginė – geriau nesigundykite pabandyti. Auginant arbūzus pastaruoju metu naudojama gana daug kenksmingų medžiagų, kurios koncentruojasi iškart po žieve.

Šaltinis: freedigitalphotos.net
Autorius:Moters Savaitė

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​​​​​​​​​​​​​​
   
  Straipsnio komentarai (14)
daugiau
2015-05-03 15:59
Mimi
Here it is! , and then never really <a href="http://xjjmgmukq.com">exapnils</a> the point or revisits it later on. The one area where I feel that this book would be helpful for some people are in the eating and workout plans he outlines. He does a good job of describing everything you need to make the food and how to actually make it. The same can be said of the workout plans in which he provides good pointers. However, I feel that the workout plans are fairly basic and mostly for people who have little exercising experience. I was expecting a book full of guidelines of little changes you can make in everyday life, but what I got was a book with a lot of basic tips that I already knew and a basic workout plan. I also was not expecting so much of the book to be dedicated to a specific diet plan where he lays out 4 weeks of meals and how to make them; I was not really looking for a guide that was going to put me on a specified eating plan. Overall, I give the book 2 stars because I don"t like it and I do not think it can really help me. However, this rating could be misleading because I imagine that there are many people out there who would like it and could benefit from it. I think that this book would most benefit people who are very overweight or obese and have little knowledge of exercise or nutrition. If you are just 10-20 pounds overweight and are trying to lose that last bit of flab, this book is NOT for you.Help other customers find the most helpful reviewsa0Was this review helpful to you?a0 | a0
2015-04-14 15:03
Sammi
That inhsgit would have saved us a lot of effort early on.
2015-04-13 11:51
Emir
41 ????? 42 ?????? ? ??????? ?????? ??????????? ????????: A comprehensive, pcirtacal and accessible guide to the latest science of weight management, ???????? 16, 2010?????? ??????? ???????? ?????????????????() ? ?????? ?????: This is a great book with a broad potential audience. Travis Stork and Peter Moore describe the normal situation today with a lot of heart. ? normal situation is one in which people eating common foods and living a common lifestyle swiftly accumulate abdominal fat and a standard set of health problems that seem to multiply, one after another and that this makes people end up feeling bad about themselves and feeling older than they are and not knowing where to begin. But the authors move quickly forward with optimism and pragmatism and a simple set of realistic choices for those who commit themselves to dropping the pounds and start feeling better, looking better, and increasing their chances of living longer. Their dietary advice reflects some of the smartest advice about nutrition going today, as far as I can tell it talks about foods, rather than nutrients, and is smart enough to know that the problem is largely one of carbs and processed foods often foods marketed as healthy , ironically rather than eggs or dairy fat or saturated fat in meat. I found it refreshing to see someone point out that 2 percent milk can help you absorb vitamins and it slows down your digestion. They also push fresh foods at every turn, of course. As fro the pcirtacal advice, they talk less about what you should look for in labels and more about what your fridge and kitchen cupboards should look like. They get the fact that sweetened sodas account for belly fat more than probably any other item in the food supply. They understand that diets don"t work, but broad changes in how you think about food and fun does. They break down exercise into a simple but effective planks, pushes pulls and squats but they also talk about habits of movement that help, like cleaning your house in the evening rather than watching TV. Easy to read too.??? ?????????????? ?????? ??????????? ???????? ????? ????????a0? ?????? ???? ????????????a0 | a0
2014-04-29 03:56
Dominik
What a plaseure to meet someone who thinks so clearly
VardasEl. paštas
Komentaras
Saugos kodas:
  Susije straipsniai  

Mėta — aukso vertės augalėlis (54)

Efektyviam lieknėjimui padeda ir grožio priemonės (12)

Gydytojai rekomenduoja vartoti melsvadumblį spiruliną – ji užkerta kelią ligoms (6)

Kokia kava, tokia ir tu (33)

Laiku sutramdžius cholesterolį galima išvengti vaistų (30)

Naudingosios mėtų arbatos savybės (25)