Dietos A-Ž      

Viduržemio jūros dieta

Skaityti komentarus (11)
Rekomenduok draugui
Spausdinti

Viduržemio jūros dieta yra senoviniais Viduržemio jūros regiono žmonių valgymo įpročiais paremta dieta. Šios dietos receptai yra paprasti ir lengvai paruošiami. Tai nėra griežta dieta, labiau valgymo filosofija. Rekomenduojama valgyti ramiai, neskubant, pailsint. Laikantis Viduržemio jūros dietos, valgoma daug vaisių ir daržovių, ankštinių kultūrų, kruopų bei žuvies, saikingai vartojama vyno.

Ši dieta tiks jei:
• mėgstate šviežią, mažai apdirbtą maistą
• norite pasimėgauti taure vyno valgio metu
• ieškote tokio mitybos plano, kuris sumažintų širdies ligų ir vėžio susirgimų riziką

Ši dieta netiks jei:
• nemėgstate ar turite alergiją jūros gėrybėms, vėžiagyviams
• visada skubate, valgote tik greitai paruošiamą maistą.

Viduržemio jūros dietos mitybos planą sudaro šie produktai: šviežios daržovės (ypač pupos bei kiti ankštiniai augalai, pomidorai, pipirai, česnakai, svogūnai, baklažanai, cukinijos), vaisiai (obuoliai, kriaušės, uogos, apelsinai, citrinos), riešutai, alyvų aliejus, ryžiai, javai, aromatinės žolelės bei prieskoniai, makaronai, duona, žuvis, paukštiena, kiaušiniai, jogurtas, baltas sūris. Minimaliai reiktų vartoti raudoną mėsą bei saldumynus. Per pietus galite išgerti taurę vyno.

Tipiškas Viduržemio jūros dietos dienos mitybos pavyzdys:

* Pusryčiai
* Užkandžiai (11val.)
* Pietūs
* Užkandžiai (18val.)
* Vakarienė

Laikydamiesi šio valgymo principo, sumažinsite alkio pojūtį ir pagerinsite medžiagų apykaitą.

Keletas kasdieninės mitybos pavyzdžių:

Pusryčiai: jogurtas su vaisiais ar migdolais
Pietūs: makaronai su pupomis, vaisiai
Vakarienė: lašiša su pakepintomis daržovėmis

Pusryčiai: omletas su špinatais
Pietūs: paukštiena su šviežiomis daržovėmis
Vakarienė: graikiškos salotos

Pusryčiai: pomidorų salotos
Pietūs: kepta menkė su šviežiomis daržovėmis
Vakarienė: apkepas su vaisiais ar sūriu

Užkandžiams valgykite vaisius, krekerius, riešutus ar šviežią sūrį su medumi

Patiekalus galite valgyti su duona, gerkite daug vandens. Jei norite galite išgerti 1 taurę vyno.

Laikytis pagrindinių Viduržemio jūros dietos mitybos principų yra lengva, galite darytis įvairias valgiaraščio kombinacijas, gausiai naudokite alyvuogių aliejų. Svarbu, kad maistas būtų šviežias ir gerai subalansuotas.

Šaltinis: Parengta pagal Mediterranean Food Recipes.com

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​​​​​​​​​​​​​​
   
  Straipsnio komentarai (11)
daugiau
2015-04-13 15:42
Cheo
tung njerz para 1 viti jam kan 75 kg.1.65 cm e gjat dhe vendosa porse linda femin te bi ne pesh.ja jam kan e vedosnt,krejt i lash as emelsira as buk,per veq se konfleksa me tamel extra te let ma indyr hiq dhe per 4 muj 23 kg i kam humb edhe kam ushtru qdo dit 1 or me biciklet edhe kam pi shum uj gati 3 litra ne dit ora 4 ne mbremje ma nuk haja gjeb,sod jam 56 kg veq po shkoj ka bi ne pesh jam e knaqur dhe ha buk sod nermal.pershendetje prej meje shum
2013-12-12 09:52
afla,
iš pasiūlytų patiekalų dienai man būtų siaubingai mažai. Aš suvalgau daugiau per kartą nei čia pasiūlyta dienai. Čia yra paprasčiausias badavimas su imantriu pavadinimu. Pvz.: šiandieną per pusryčius suvlgiau: šaukštą medaus ir žalios citrinos ketvirtį ,avižų dribsnių košės su sviestu ir aliejumi,kepenų pašteto su juoda duona užgėriau žalia arbata.
2012-11-18 23:12
Liucija
Pirma- tai ne dieta, o mitybos programa visam gyvenimui.
Antra- būtina įsigyti knygą ir ją perskaityti- vertinga ir įdomu, o svarbiausia- rasite ne tik valgiaraščius, bet ir smulkius aprašymus kaip tai pagaminti.
Trečia- per visą gyvenimą išbandžiau daugybę dietų ir tik maitinimasis pagal šituos nurodymus tikrai padėjo- per 8 mėnesius pavyko atisveikinti su 20 kg.
2012-11-18 14:33
gut
laaabai skanu. Tokia dieta turėtų būti įtraukta į minimalaus uždarbio lygio nustatymo krepšelizacijos planus.
VardasEl. paštas
Komentaras
Saugos kodas:
  Susije straipsniai  

Dukano dieta (15)

Delčios dieta (26)

Levo Chazano dieta (23)

Šviesoforo dieta ne tik lieknėjimui, bet ir sveikatai (3)

Bananų dieta (1273)

Pomidorų sulčių dieta (0)