Badavimas      

Kaip palaikyti optimalų kūno svorį?

Rekomenduok draugui
Spausdinti

Jei nusprendėte sumažinti kūno svorį, turite įvertinti dvi sau iškeltas užduotis. Neretai dietų, sporto, įvairių lieknėjimo preparatų griebiamasi tuomet, kai imama kritiškai vertinti savo išvaizdą. Skirtingi metodai, padedantys sumažinti svorį, gali būti labai naudingi ne tik fizinei, bet ir bendrai sveikatai. Tinkama mityba ir subalansuotas skysčių vartojimas – žmogui lengviausiai prieinamos priemonės, itin svarbūs kūno svorio ir geros savijautos šaltiniai.

Medicinos mokslų daktarė, gydytoja dietologė Laisvūnė Petkevičienė pasidalijo svarbiausiais tinkamos mitybos principais. Į juos dėmesį turėtų atkreipti visi, norintys tinkamai maitintis ir minimaliomis sąnaudomis pasiekti efektyviausių rezultatų.

Valgykite tik tiek, kiek išeikvojate

Suvartojamo maisto kiekį žmogus turėtų reguliuoti individualiai, nes kiekvienam būdingas skirtingas maistinių medžiagų poreikis. Energijos nuostoliai, kuriuos patiria žmogus, priklauso nuo jo veiklų, fizinio aktyvumo. Daug energijos reikia medžiagų apykaitos procesui. Taigi, pirmiausia, individualus visavertis racionas organizmui turi sugrąžinti prarastą energiją.

Organizmui reikia tam tikrų maistinių medžiagų – baltymų, riebalų, angliavandenių, suteikiančių energijos, taip pat mineralinių druskų, vitaminų, o ne konkretaus maisto. Galima rinktis tinkamą maistą iš gausybės įvairių maisto produktų, tačiau svarbiausia aprūpinti organizmą maistinių medžiagų kiekiu. Dėl to žmogus turi išanalizuoti ir suprasti, ar jo racionas visavertis, susidedantis iš visų maisto produktų grupių.

Valgykite mėgstamą maistą

Maistas turi būti ne tik gausus maistinių medžiagų, bet ir patrauklus, aromatingas ir, žinoma, mėgstamas. Neverta valgyti maisto, kuris jums neskanus ar estetiškai nepriimtinas vien dėl to, kad jį rekomendavo kaip organizmui naudingą produktą. Atsirinkę sau tinkamiausią maistą, galėsite sėkmingai juo mėgautis ir pasirūpinsite sveikata.

Svarbiausia – valgydami neskubėkite. Juk žinome, kad žmogus sotus pasijunta tik po 15–20 minučių. Valgydami lėtai sumažinsite gaunamo maisto kiekį, taigi taip išvengsite papildomų kilogramų. Taip pat reguliuokite ir valgomo maisto porcijas.

Neperpildykite skrandžio daugiau nei į jį telpa. Jei po pietų ar vakarienės jaučiate sunkumą ir pilnumą skrandyje, vadinasi, persivalgėte ir kūno svorio mažinimo programą teks atidėti dar bent dienai. Svarbu ir tai, kad per didelės maisto porcijos ištempia skrandį, žmogus suvalgo daugiau maisto, dėl to priaugama svorio.

Saugokitės netinkamo maisto

Ne vienas žmogus kenčia nuo įvairių alergijų, netoleruoja tam tikrų maisto produktų. Dėl šios priežasties kiekvienas, susiduriantis su šia problema ir atsakingai vertinantis sveikatą, privalo būti atidus, kai renkasi naujus produktus, ir ypač atsargus ragaudamas jau paruoštus patiekalus. Bet kuriuo atveju, atsisakant tam tikro maisto būtina jį pakeisti kita kokybiška alternatyva. Jei tokios nepavyksta rasti, svarbu pasirūpinti papildomomis vitaminų ir maisto papildų atsargomis. Įvairios dietos, kurių laikantis galima reguliuoti kūno svorį, neretai būna specifikuotos ar net radikalios. Kai kurios jų siūlo iš raciono išbraukti vieną ar kitą maisto produktą, kitos skatina maitintis, pavyzdžiui, vien baltyminiu maistu. Tokios dietos iš tiesų gali būti labai efektyvios, padėti itin greitai ištirpdyti nepageidaujamus kilogramus. Tačiau reikia nepamiršti, kad visas prarastas kūno svoris grįš vos ėmus maitintis įprastu režimu. Taigi imtis tokio kūno svorio mažinimo būdo nepatariama ir galbūt net rizikinga.

Kaip jau minėta anksčiau, svarbiausia organizmą aprūpinti reikiamu kiekiu maistinių medžiagų. Profesionalų individualiai parengta visavertė dieta ir fizinis aktyvumas gali padėti pasiekti pageidaujamų rezultatų mažinant kūno svorį. Tačiau tokia svorio mažinimo programa – ilgalaikė, todėl jai reikia pasiryžti ir stengtis.

Vanduo – būtinas

Didžiąją organizmo dalį „okupavęs“ vanduo. Jis būtinas gyvybiškai svarbioms organizmo funkcijoms palaikyti, be to, vanduo naudingas, jei norite pradėti tinkamai maitintis ir sumažinti svorį.

Pirmiausia vandens reikia maisto virškinimo ir medžiagų apykaitos procesams. Jo apykaita organizme labai aktyvi. Net esant normaliai temperatūrai žmogus per parą netenka 2,5 litrų vandens. Esant didesnei temperatūrai prarandamo vandens kiekis gali svyruoti nuo 6 iki 10 litrų.

Žmogaus organizmą sudaro apie 70 procentų vandens, todėl netekus daug skysčių, pasekmės juntamos itin
greitai – tirštėja kraujas, atsiranda troškulys. Tuomet būtina kuo greičiau atgaivinti organizmą. Jei geriate pakankamai vandens, galite užsitikrinti, kad šie procesai jūsų organizme vyksta sklandžiai.

Dalį vandens žmogus gauna su maisto produktais, pavyzdžiui, piene yra 90 procentų vandens, mėsoje – 7 procentai, duonoje – 40 procentų. Per parą apie 300 mililitrų vandens pagaminama organizme vykstant įvairioms cheminėms reakcijoms. Kita dalis gaunama su gėrimais. Viena jų rūšių, žinoma, – geriamasis vanduo.

Antra, mėgstantys dažnai užkandžiauti turėtų išmėginti „8 stiklinių“ metodą. Tiek vandens per dieną patariama išgerti net tiems, kurie geba subalansuoti mitybą, nes iš organizmui privalomų gauti 2,5 litrų skysčių, per dieną 1,5 litro turėtų būti vien vanduo. Reguliariai atsigaivinę vandens stikline užpildysite skrandį ir sumažinsite norą persivalgyti.

Rinkdamiesi vandenį turėtumėte atsižvelgti į organizmo poreikius. Natūralaus mineralinio vandens poveikis organizmui priklauso nuo mineralinių medžiagų jame. Pavyzdžiui, chloridai padeda normaliam virškinimui, nes skrandyje sudaro druskos rūgštį.

Remiantis literatūros apžvalga ir produktų dokumentacija galima manyti, kad natūraliuose mineraliniuose vandenyse,  padidintas natrio, kalio, chloro, bikarbonatų ir pakankamas kalcio, magnio bei sulfatų kiekis. Tokia vandens sudėtis tinkama kiekvienam, kuris stengiasi sveikai maitintis ir nori palaikyti tinkamą medžiagų apykaitos funkciją. Be to, tiems, kurie sportuoja siekdami sulieknėti. Tokiu atveju vandens reikėtų vartoti dar daugiau, taigi svarbu atsakingai pasirinkti ne tik lieknėjimo būdus, bet ir priemones jiems įgyvendinti.

www.valstietis.lt

Šaltinis: Freedigitalphotos.net
Autorius:Valstietis.lt

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​​​​​​​​​​​​​​
   
  Straipsnio komentarai (0)
VardasEl. paštas
Komentaras
Saugos kodas:
  Susije straipsniai  

Prancūziška dieta (94)

Dėžutė šokolado – 7 valandos prie kriauklės? (23)

Kad riebaliukai negadintų nuotaikos (0)

Viduržemio jūros dieta sumažina depresijos riziką (0)

Varškės iškrovos diena (0)

Sriubų dieta (0)